צביעת רכב
ההתרשמות שלנו מרכב חדש היא לפני הכל המראה החיצוני שלו כלומר, עיצוב הצורה והצבע. נכון שאנחנו יושבים בתוך הרכב ונוהגים בו ולכן, הנדסת האנוש והעיצוב של פנים הרכב, חשובים יותר אולם, למראה החיצוני של הרכב משמעות לא מבוטלת כלל וכלל.
ישנם לא מעט אנשים שהצבע של הרכב מאוד משפיע על ההחלטה שלהם באיזה רכב לבחור. מה קורה כשרוצים לאחר מספר שנים של נסיעה ברכב, לבצע צביעה שלו ואולי בכלל בגוון אחר משהיה. אלו סוגי צבעים קיימים? אלו גוונים עובדים טוב בישראל? ולמי פונים על מנת לבצע את העבודה?
קשת של צבעים וגוונים
גוון הצבע של הרכב הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר במראה של כל רכב, מכל דגם ושל כל יצרנית. אולם, הנראות היא לא חזות הכל, איכות הצבע, האמור לייצר גם שכבת הגנה על הרכב, לאורך הרבה שנים, היא המרכיב החשוב.
צבע איכותי, ישמור על המראה החיצוני של הרכב לאורך שנים ארוכות. אמנם, צבע של רכב, יהיה האיכותי ביותר שיהיה, לא ישמר לנצח אבל, ישנם צבעים שישמרו על מראה רענן של הרכב לאורך שנים רבות. נושא חשוב נוסף הנו, השיטה באמצעותה מתבצעת צביעת הרכב.השיטה החדשנית ביותר היא, צביעה של רכב בתנור ייעודי לכך. התנור, דואג לייבוש מהיר של הצבע הטרי, דבר המייצר תוצאה של צביעה אחידה, איכותית וחלקה.
אנשים הבוחרים לצבוע את הרכב בצבעים איכותיים פחות, כאלה שאינם מסוגלים לעבור תנור צבע, סובלים, על פי רוב, מבעיות כגון: ייבוש לא אחיד של הצבע, מרקם גרגרי המכער מאוד את המראה של הרכב ולכלוכי צביעה המגיעים לעיתים גם למראות הצד, הגלגלים וצלחות הצמיגים. צביעת הרכב במרכז שירות בסגנון 2000, מתבצעת בשיטה המתקדמת ביותר ומציגה את התוצאה האיכותית ביותר. צביעת רכב היא עבודה למקצוענים בלבד.
לצבוע ומתי זו השאלה
אדם המחזיק בבעלותו רכב יותר מארבע, חמש שנים, עשוי לעמוד בפני השאלה, האם כדאי לרענן ולצבוע מחדש את הרכב. ישנם אנשים שלא יחזיקו רכב יותר מחמש שנים ולכן, לא יעמדו בפני החלטה מסוג זה. ישנם אנשים אחרים, שבכל מקרה, מעדיפים להישאר עם הגוון המקורי של הרכב שלהם אולם, מרבית האנשים, לאחר חמש שנים, יעדיפו לבצע צביעה של הרכב ובדרך כלל, הם יצבעו בגוון אחר.
רכב שצבעו דהה ושריטות מכוערות קיימות על דלתותיו, מאבד את המראה היפה שלו ובמקרה כזה, כדאי לבצע צביעה של הרכב ולהקנות לו מראה טרי ומחודש. צבע הרכב הוא אלמנט הניצב בפני לא מעט אתגרים כגון: מזג האוויר המשתנה, לכלוכים קשים הנוצרים כתוצאה מחניה תחת עצים מסוימים, שריטות ומכות הנוצרות מתאונות קלות ועוד. ברגע אחד, מאבד הרכב את המראה המושלם שלו אבל, לא צריך לדאוג מכיוון שטיפול מיטיב של הרכב במוסכים פחחות וצבע, יסדר לרכב שלכם מראה מחודש ויפה.
מתגווננים
כפי שצוין קודם לכן, פחחות רכב וצביעת רכב נשזרים זה בזה, האחד לא יכול ללא השני. על מנת להגיע לתוצאה שאתם מבקשים לרכבכם, לא רק טכניקת הצביעה חשובה ויש לקחת בחשבון גם את בחירת הגוונים המדויקים, בהם אתם חושקים. מכיוון שמדובר בטעמו האישי של כל אדם, אין המלצה גורפת אודות מה נחשב יפה ומה פחות. מרבית האנשים בוחרים בגוונים סטנדרטיים כגון לבן, אפור או שחור. לעומתם, ישנם אנשים שאוהבים צבעים חזקים ובולטים כמו: אדום, צהוב ואפילו כתום.
כל אחד ומה שהוא אוהב. הדבר החשוב הוא, שכל אדם יכול למצא את הצבע האהוב עליו, הכל קיים, הכל אפשרי. בשנים האחרונות אנו רואים רכבים בהם צבע הגג וצבע הרכב שונים. למשל, גג שחור ושאר הרכב לבן וכן הלאה. במדינת ישראל, בה מזג האוויר חם מאוד ברוב ימות השנה, ניתן לראות עליונות ברורה של הצבע הלבן על הכבישים, היות וצבעים כהים מחממים מאוד את פנים הרכב.
שיטות הצביעה
קיימות שתי שיטות עיקריות לצביעת רכבים והן מעניקות מענה טוב, בין אם אתם מבקשים לצבוע את הרכב כדי לרענן ולשנות ובין, אם אתם נאלצים לבצע תיקון פחחות וצבע לאחר תאונת דרכים. צביעת רכבים מתבצעת במוסכי פחחות וצבע, המתמחים בביצוע פעולות אלה ויודעים לבצע את העבודה בכל אחת מהשיטות הקיימות. השיטות עליהן מדובר הן: התזה וצביעת רכב בתנור ייעודי:
- התזה – ישנן שתי שיטות התזה שונות לצביעת רכבים, ההחלטה באיזו שיטה לבצע את הצביעה, היא תוצאה של מטרת הצביעה. התזה מתבצעת בטכנולוגיה של דחיסת אוויר, המנפץ את החומר המותז לרסיסים מזעריים, הנמרחים על פני שטח הפח. את ההתזה מבצעים בעזרת מכשיר ריסוס הניתן לוויסות לדרגו שונות. בנוסף, אפשר לשנות את הקוטר של מכשיר ההתזה. טכנולוגיות ההתזה נבדלות זו מזו בסוג המרססים בהם משתמשים והמבנה המאפיין אותן.
- צביעה בתנור – צביעת רכבים היא עבודה הדורשת ידע מקצועי וניסיון בעבודה. בנוסף, מוסכים העוסקים בצביעת רכבים, צריכים להתמחות גם בעבודות הפחחות ברמה גבוהה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שלפני הצביעה, צריך לבצע תיקוני חורים בפח, תיקוני חלודה, תיקון שריטות ועוד. לא ניתן לצבוע רכב עם בעיות אלה. לאחר התיקונים הללו, מבצעים ליטוש איכותי, באמצעות מכשיר ליטוש חשמלי ומנקים את הרכב משאריות לכלוך ואבק. לאחר מכן, מפרקים את כל החלקים החיצוניים הניתנים לפירוק קל ומהיר, כדי למנוע את שבירתם ומכסים חלקים אותם לא רוצים לצבוע. בסיום כל הפעולות האלה, מכניסים את הרכב לתנור המחומם בטמפרטורה קבועה והצביעה מתחילה. החום של התנור מסייע בעיקר בייבוש איכותי ואחיד של הצבע הטרי, דבר המותיר מרקם מבריק ויפה של הצבע.
מחירי צביעת רכבים בטכנולוגיות הצביעה השונות
צביעת רכב בתנור היא פעולה הדורשת מיומנות על וניסיון רב. מדובר בפעולה שעשויה לקחת מספר ימים וזו השקעת זמן לא מבוטלת של צוות המוסך המטפל. תוסיפו לכך את הצורך בעבודות הכנה, כפי שתארנו קודם לכן ותקבלו חתיכת עבודה. בהתאם לכך, מחירי הצביעה והטווח שלהם הוא בין 4000₪, לצביעה חלקית בלבד ועד 10,000 ₪ לצביעה מלאה של הרכב.
אין מדובר במחירים זולים אולם, מדובר בהשקעה של זמן וחומרים, לא מומלץ להתפשר בעניינים אלה וחשוב לעבוד אצל הטובים ביותר, כדוגמת מרכז שירות בסגנון 2000. צביעה חלטוריסטית, עלולה להביא לתוצאות הרבה פחות יפות לעין והצבע עלול להגיע לשחיקה מהירה והתקלפות, דבר שיאלץ אתכם לבצע תיקונים נוספים בצבע, לאחר תקופה לא מאוד ארוכה.
צבע דהוי
רכבים מסוימים, לאחר מספר שנים, מאבדים את הברק של צבעם, הצבע נראה דהוי וחסר חיים. במצב כזה, לא בהכרח צריך לבצע צביעה של הרכב. ניתן לעשות פוליש ווקס, ברמה טובה ולחדש את מראה הרכב בצורה משמעותית.
במידה וצבע הרכב, בשל העובדה שדהה מאוד, אינו מתאים למניפת הצבעים של היצרן, גם לכך יש פתרון אולם, תהיו חייבים לחפש מוסך ברמת מקצוענות גבוהה. פחח מיומן, ידע להוסיף פיגמנטים חסרים במטרה להגיע לצבע הנכון והמקורי של הרכב. כלומר, הוא יוסיף צהוב, אדום או כל צבע אחר, כדי לייצר צבע חדש ומדויק, התואם לצבע של הרכב שלכם. זו עבודה של מקצוען ורק אדם בעל ידע וניסיון, יוכל לבצע עבודה זו ברמה גבוהה.
מדוע חשוב שצביעת הרכב תתבצע בתנור?
תנור צביעה, דואג לייבוש מהיר של הצבע הטרי, דבר המייצר תוצאה של צביעה אחידה, איכותית וחלקה. אנשים הבוחרים לצבוע את הרכב בצבעים איכותיים פחות, כאלה שאינם מסוגלים לעבור תנור צבע, סובלים, על פי רוב, מבעיות כגון: ייבוש לא אחיד של הצבע ומרקם גרגרי, המכער מאוד את המראה של הרכב ועוד.
מהן שיטות צביעת רכב מקובלות ומתי נשתמש בכל אחת מהן?
קיימות שתי שיטות צביעה עיקריות והן: התזה וצביעה בתנור. בהתזה משתמשים לצביעה של חלקים ספציפיים ברכב כגון: מראת צד, פגוש וכו'. בתנור משתמשים, בכל מצב בו מעוניינים לבצע צביעה של הרכב כולו.
כמה עולה צביעה של רכב?
צביעה מלאה של רכב בתנור צביעה איכותי ומקצועי, עולה בין 8000 ל- 10,000 שקלים, תלוי בגודל הרכב ובמוסך שבו בחרתם. צביעה של חלקים בודדים עולה, על פי רוב, 4000 שקלים בממוצע, תלוי באילו חלקי רכב מדובר ובכמה חלקים.
האם צריך לצבוע רכב שצבעו דהה?
לא בהכרח. בחלק גדול של המקרים ניתן יהיה להסתפק בעבודת פוליס ווקס טובה, שתחזיר את הברק לצבעו הדהוי של הרכב. חשוב לבצע פעולה זאת אצל איש מקצוע מיומן ביותר, על מנת שהתאמת הצבעים תהיה מושלמת. איש מקצוע מיומן ידע להוסיף פיגמנטים חסרים עד לקבלת הגוון המדויק של רכבכם.
מרכז שירות בסגנון 2000 – מומחים בצביעת רכב
צוות מרכז שירות בסגנון 2000 מונה פחחים מהשורה הראשונה, כולם ללא יוצא דופן בעלי ותק של מעל עשור בתחום, גם בצביעה וגם בפחחות. המרכז עובד עם ציוד ומכונות החדשניות ביותר, כדוגמת חיישן אלקומטר הלוקח את גוון הצבע המקורי והמדויק של כל רכב, ומגיע לתוצאות מדויקות ביותר. המרכז עובד על פי קוד צבע ועם הצבעים האיכותיים ביותר של חברת Glasurit הגרמנית הנחשבים לטופ עולמי.
שירות מהמאה ה- 21
מרכז שירות בסגנון 2000 הינו מוסך הסדר ופועל מזה שנים, אל מול חברות הביטוח המובילות בישראל. במרכז שירות בסגנון 2000 מבצעים את כל מגוון עבודות הפחחות והצבע, לכל סוגי הרכבים: תיקון פח לאחר תאונה, פחחות וצבע, חידוש פנסים וג'נטים ותיקוני פגוש. בנוסף, במרכז שירות בסגנון 2000 שתי מחלקות ייחודיות: מחלקת תביעות וחלקת דיטיילינג. מרכז שירות 2000 מספק את מכלול השירותים במקצועיות ואמינות. צוות המרכז מיומן ומוסמך לביצוע כל עבודות הפחחות והצבע ברמה הגבוהה ביותר.